Jong CD&V Kasterlee beschermt Kastelse jeugd tegen ‘den tuut’ met hun actie ‘Blaas Ze Niet Op’! Na een eerdere succesvolle editie in 2015 organiseert Jong CD&V Kasterlee een nieuwe groepsaankoop van ‘oordoppen op maat’.

Al zin in het komende festivalseizoen? Jong CD&V Kasterlee alvast wel! Naast de gezellige sfeer, frisse pintjes en al even frisse geuren, mag goede muziek natuurlijk niet ontbreken. Maar wat doet dat eigenlijk met ons gehoor?

Meer en meer jongeren vallen ten prooi aan tinnitus of oorsuizen, in de volksmond beter gekend als ‘den tuut’. Ondertussen komt tinnitus al bij 15% van de bevolking voor. Wij weten als jongeren maar al te goed hoe moeilijk het is om te weerstaan aan die superleuke, maar dikwijls ook loeiharde muziek. De stap naar de bescherming van onze oren is vaak heel duur of niet bereikbaar. En hoewel goedkope oordoppen verplicht moeten worden aangeboden op muziekevenementen, bieden deze helaas niet de correcte bescherming.

Als jongerenafdeling in Kasterlee willen we dan ook graag weer onze jongeren, hun ouders, en iedereen die geïnteresseerd is uitnodigen op onze infoavond “Blaas Ze Niet Op” die gepaard gaat met een groepsaankoop van oordoppen op maat.

Tijdens de avond zal er door een gehoorexpert van Audionova uitleg gegeven worden over deze thematiek. Daarnaast komen ook enkele Kastelse jongeren getuigen over het leven met tinnitus en hoe ze er in hun dagelijkse leven mee omgaan. Omdat we ons ervan bewust zijn dat oordoppen op maat best wel duur zijn, toch snel zo’n 149 euro per set, kunnen we in samenwerking met Audionova Turnhout voor een mooie korting van 20% zorgen. Je kan de oordoppen, na opmeting van je oren, ter plaatse aankopen. Later aankopen is ook mogelijk met een bon die op de avond zelf verkrijgbaar zal zijn. Bovendien kan je bij de meeste ziekenfondsen ook nog rekenen op een terugbetaling van 20 tot 30 euro.

Wij hopen op deze manier als Jong CD&V Kasterlee samen eerste stap te zetten naar een veilig festivalseizoen. Iedereen is welkom: ook wie veel met lawaai in aanraking komt, veel gaat fuiven of wie wel interesse heeft.

“Blaas Ze Niet Op!” gaat door op vrijdag 27 april 2018 om 19u in Café De Gieterij, Kasterlee.

Voor meer informatie over Jong CD&V Kasterlee kan u terecht bij:

Hanne Baeyens, voorzitter, baeyenshanne@hotmail.com