Sinds 8 februari 2018 is de gemeente Kasterlee een partner bij de European Disability Card (EDC). De EDC is een gratis kaart die de toegang van personen met een beperking  tot vrijetijdsbesteding bevordert.

In Kasterlee betekent dit heel concreet dat een houder van de European Disability card 80 % korting krijgt bij deelname aan gemeentelijke vrijetijdsactiviteiten van de cultuur-, jeugd- en sportdienst. Dit geldt zowel  in de paas- als in de zomervakantie.  Bepaalde kinderproducten bij Toerisme Kasterlee kunnen ook aan dit tarief worden gehuurd.

“Door partner te worden van dit project en er ook onmiddellijk concrete acties aan te koppelen, willen we als bestuur de kansen vergroten voor iedereen om deel te nemen aan het vrijetijdsleven binnen onze gemeente. Het stimuleren van een inclusieve maatschappij blijft één van onze doelstellingen,” aldus schepen van welzijn Sumati Adriaensen.

“Door aan te sluiten bij de European Disability Card, wordt Kasterlee deel van een grote Europese beweging die momenteel al 8 landen telt: België, Cyprus, Estland, Finland, Italië, Malta, Slovenië en Roemenië,” zegt burgemeester Ward Kennes.

Op www.eudisabilitycard.be kom je o.a. te weten hoe je een kaart aanvraagt, en welke organisaties in heel Vlaanderen de kaart ook aanvaarden.