Het kunstwerk ‘Onder de linde van Kabouterbos’ van Chloé Dierckx staat tentoongesteld in het toeristisch infokantoor in Kasterlee. Dit naar aanleiding van 30 jaar Kabouterdag. Het traditionele kabouterfeest op de tweede zondag van september.

CD&V-schepen Mies Meeus: “We willen ook in het toeristisch infokantoor hulde brengen aan de vrijwilligers die 30 jaar Kabouterdag mogelijk maken. Dit doen we door middel van het kunstwerk ‘Onder de linde van Kabouterbos’ van de kunstenaar Chloé Dierckx.”

Kunstenares Chloé Dierckx (°1990, Brasschaat) studeerde in 2012 af als master beeldende kunsten aan St-Lucas, Antwerpen.

In het kunstwerk brengt ze het verhaal over het Kabouterbos. Dit verhaal wordt verteld door Sus Willems, hij was er lange tijd boswachter en heeft de transformatie meegemaakt van een bos dat volledig aangetast was door de vele recreatie tot het stukje groen dat het vandaag is. In het profiel van de grondlagen zien we hoe de bodem transformeert door de vallende bladeren van de lindeboom.

Kunstenares Chloé Dierkcx vertelde: “Het maken van het grondprofiel was niet eenvoudig. We moesten op zoek naar een stuk grond waar niet te veel wortels in de grond zaten zodat we er met een metalen buis doorheen konden steken. In kleine stukjes van 10 cm haalden we dan de grond naar boven om zo het profiel te reconstrueren.”