Loes Boonen (21 jaar) studeerde af als leerkracht secundair onderwijs. Momenteel volgt ze een banaba-opleiding buitengewoon onderwijs. Loes is wijd en zijd gekend als leidster bij KLJ Kasterlee. Maar ze tovert ook melodieuze noten uit haar trompet bij de jeugdfanfare van De Kunstminnaars. Verder is ze hoofdanimator en bestuurslid van speelpleinwerking Sproet en het zal dan ook niemand verwonderen dat Loes een trekker is in het dagelijks bestuur van de gemeentelijke Jeugdraad.

KLJ, Sproet, Jeugdraad: wie is er beter geplaatst om in de lokale politiek “de stem van de jeugd” te laten horen? Loes wil zich inzetten voor een sterk jeugdbeleid en ondersteuning van het verenigingsleven en de vrijwilligers. “Het welzijn en welbevinden van onze inwoners en in het bijzonder van jongeren met een beperking, vind ik zeer belangrijk. En ook over een van onze grootste kwaliteitstroeven, het landelijke karakter van Kasterlee wil ik als verkozene waken,” zegt Loes Boonen.

Valérie Van Laer (25 jaar) studeerde Mode & Verkoop en werkt voor een modezaak in Antwerpen. Ze is gehuwd en werd vorig jaar moeder van een zoon. Ook Valérie heeft haar sporen verdiend in de jeugdbeweging. Ze was vele jaren actief in Chiro Kasterlee, als lid en als leidster van de allerkleinsten.

Momenteel zetelt Valérie als onafhankelijk raadslid in de gemeenteraad. De afgelopen jaren zag ze er de verschillende fracties aan het werk. De vele projecten die onze bestuursploeg voor de inwoners realiseert en de opbouwende manier waarop de CD&V-mandatarissen aan politiek doen, hebben haar overtuigd om bij CD&V haar engagement verder te zetten. “Ik wil me graag inzetten voor een dynamisch Horecabeleid, de verdere toeristische ontwikkeling van onze gemeente en voor kansen voor de jeugd en jonge gezinnen,” motiveert Valérie haar beslissing om in oktober opnieuw kandidaat te zijn.

“Vorige week waren 2 jonge mannen aan de beurt, vandaag mogen we 2 jonge vrouwen voorstellen. Het is duidelijk dat CD&V Kasterlee mensen van alle leeftijden aanspreekt om mee te werken aan een dynamische en warme gemeente. Jonge mensen die hun sporen verdienden in KLJ, KSA, Chiro en de Jeugdraad weten hoe je als ploeg samen mooie dingen kan realiseren,” zegt burgemeester Ward Kennes.