Op woensdag 28 februari 2018 heeft schepen van jeugd Gert Storms in gezelschap van de buurtkinderen het speelterrein ‘Heuvelrand’ in Lichtaart officieel geopend.

Zoals altijd is het speeltoestel gekozen in samenspraak met de buurt. De bewoners konden kiezen uit drie ontwerpen en het huidige kreeg de meeste stemmen.

Het geld komt uit het gemeentelijk  speelfonds. Reeds enkele jaren zijn ontwikkelaars van verkavelingen of appartementsgebouwen verplicht om vanaf een bepaald aantal wooneenheden een belasting te betalen voor ontspanningszones en groenvoorzieningen. Deze belasting komt terecht in het zogenaamde ‘speelfonds’ en wordt door de gemeente gebruikt om o.a. speelterreinen aan te leggen en te onderhouden voor kinderen uit de buurt.

“Speelterrein Heuvelrand is een mooi resultaat van deze gemeentelijke verordening en een meerwaarde voor de kinderen uit de buurt”, zegt schepen voor jeugd Gert Storms enthousiast.