Rob Guns is sinds 1994 een actief lid van onze gemeenteraad en sedert 2013 leidt hij als voorzitter de raadszittingen in goede banen. Rob mag terugblikken op heel wat realisaties. Zoals het opstarten van de buitenschoolse kinderopvang. Hij lag aan de basis van het Speelfonds waarmee ondertussen al meer dan 15 speelterreinen werden gerealiseerd en was een warm pleitbezorger van een geluidsdichte fuifzaal in het OC. Zo kunnen jongeren in de eigen gemeente elkaar blijven ontmoeten. Binnen de brandweer komt hij als lid van de adviesraad en de zonale adviesraad op voor de belangen van de vrijwilligers. Zijn jarenlange engagement bij de Chiro zet hij nu verder binnen het oudercomité. Want “jeugdwerk blijft een sterkt merk!,” zegt Rob Guns.

In de nieuwe legislatuur wil hij zich zetten voor een nieuwe kinderopvang in Tielen en wil hij met speelpleinwerking Sproet elke zomer 4 weken boeiende en gevarieerde activieiten aanbieden op domein de Ruylheide. De aanleg van speelpleinen in de thuisomgeving blijft een stokpaardje. Ondanks een aantal kritische bedenkingen bij de HVZ blijft Rob zich inzetten voor een sterk en gedreven brandweerteam in Kasterlee dat altijd paraat staat om te helpen waar nodig.
Inzake wonen in eigen dorp kijkt hij naar de zone tussen Geelsebaan en Melkstraat om een mix van wonen te organiseren. Het is belangrijk dat ook de minder kapitaalkrachtige bouwers betaalbaar kunnen wonen in Kasterlee. “Tentfuiven, buurtfeesten en kermissen moeten hun plek in onze gemeentes behouden. We moeten ruimte en de nodige spreiding bewaken zodat iedereen zich goed kan voelen. Dankzij het verenigingsleven draait ons sociaal leven op volle toeren,” zegt Rob Guns.

Robby Diels woont met Ilse Eykens en hun 3 kinderen in het gehucht Mazel (Tielen). “Ik verdien mijne kost als bediende bij Janssen-Pharmaceutica in Beerse. Naast papa en ‘nieuwe man’ ben ik nog lid van 1001 (*) verenigingen,” zegt Robby. Hij stelt zich opnieuw kandidaat omdat nog lang niet alles van wat hij zes jaar geleden voor ogen had gerealiseerd is. “Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd dat veranderingen niet zo vanzelfsprekend zijn en dat de procedures soms veel langer en trager zijn dan dat ik vroeger had kunnen vermoeden.”

Waarom kiest Robby voor CD&V? “Om dan toch eens even kort door de bocht te gaan: ik ben te roos voor blauw, te paars voor rood, al te geel voor groen en nog veel te groen voor bruin. Ik heb de likjes verf op mijn kleurenpalletje gemengd en kwam tot het gematigde oranje. Zowaar een appeltje van oranje onder een stralende zon.” Hij wil zich de volgende zes jaar inzetten voor: een betrouwbaar en eerlijk bestuur, ondersteuning van het verenigingsleven, veiliger en eenvoudiger verkeer, solidariteit die realistisch is, betaalbare sport en cultuur voor iedereen, duurzame omgang met het milieu, betaalbaar wonen, het opsporen van de verborgen armoede, vereenvoudiging van het complexe,…..