Met veel droefheid moeten wij u melden dat vanmorgen onze schepen van milieu en bosbeheer, onderwijs, jeugd en senioren Griet Noyens is overleden (° 9 januari 1965). In juni 2016 werd een ernstige ziekte vastgesteld.

In 2001 trad Griet in de sporen van haar vader Gust en werd ze gemeenteraadslid en meteen ook schepen van de gemeente Kasterlee. Samen met haar echtgenoot Paul was Griet actief in het Kastelse verenigingsleven en waren zij heel vertrouwde gezichten op talrijke evenementen.

Als schepen van onderwijs streefde Griet naar een goed overleg tussen alle netten en maakte zij werk van investeringen in het gemeentelijk onderwijs onder meer om de schoolgebouwen energiezuiniger te maken. Griet had een nauw contact met de jeugdverenigingen en onder haar schepenambt konden heel wat jongeren met gemeentelijke subsidies eigen lokalen bouwen. Dit voorjaar kon zij het nieuwe paviljoen op het gemeentelijk jeugddomein Rulheyde mee openen. Een dossier waarvoor zij zich bijzonder heeft ingezet.

Heel wat jaren waakte zij als schepen van financiën over de centen en kon zij de schulden sterk afbouwen en zeer gezonde cijfers voorleggen. Deze legislatuur nam zij de verantwoordelijkheid op voor leefmilieu en bosbeheer. Griet was er zich heel erg van bewust dat duurzaam bosbeheer voor een groene gemeente als Kasterlee van groot belang is.

Een andere nieuwe bevoegdheid die haar zeer ter harte ging was die voor het seniorenbeleid. Onder haar impuls werd onder meer een grootschalig seniorenbehoefteonderzoek uitgevoerd om goed te kunnen inspelen op de noden en uitdagingen van deze groeiende bevolkingsgroep.

Op 1 september was Griet Noyens aanwezig bij de opening van het nieuwe OC Kasterlee. Daar wilde ze absoluut bij zijn. Schepen van cultuur Mies Meeus verwelkomde haar toen in het bijzonder. Voor velen zal dat de laatste keer zijn dat we Griet hebben gezien.

“Griet was een hardwerkende, loyale en geliefde collega”, zegt burgemeester Ward Kennes. “Niet alleen de lokale politiek, maar ook heel veel inwoners van Kasterlee en onze talrijke verenigingen gaan haar enorm hard missen.

CD&V Kasterlee biedt haar echtgenoot Paul en hun vier dochters onze deelneming aan. “