Zes jaar geleden mocht Guy er als kersverse schepen meteen invliegen met openbare werken en technische dienst. “Mensen informeren over werken in hun buurt is een verantwoordelijkheid die ik ook in lastige en ondankbare omstandigheden niet uit de weg wil gaan,” zegt hij. Niet alleen de gebouwen, maar ook de werking van de technische dienst werd gemoderniseerd. Onze inwoners zullen de komende jaren merken dat dienstverlening en communicatie in stijgende lijn gaan. Guy wil aan de technische dienst blijven bouwen om samen met onze inwoners te oogsten wat werd gezaaid. Hij waakt er ook over dat landbouw kansen blijft krijgen door als gemeente een beleid op maat te voeren.

“Ik kom graag onder de mensen en bij verschillende verenigingen. Zo blijf ik een volksmens. Dat geeft me de zin voor realiteit en de energie die nodig is om hard te blijven werken voor al onze inwoners."

“In 2012 kreeg ik de kans om ons gemeentelijk beleid mee vorm te geven, en daar wil ik graag mee doorgaan na 14 oktober,” zegt Gert. Op het vlak van financiën en begroting werd het succesvolle beleid verdergezet en nog versterkt. Sinds 1 januari zijn we zelfs volledig schuldenvrij! Met nog een aantal grote investeringsprojecten in het vooruitzicht, wil Gert ook in de toekomst waken over een gezonde gemeentekas.

Digitalisering is een belangrijk instrument geworden in de dienstverlening aan onze inwoners. Daarom blijven we investeren in nieuwe technieken en communicatiemiddelen.
Een uitgebreid aanbod van activiteiten en accomodaties voor onze jeugd, is een ander stokpaardje. Regelmatig worden nieuwe speelpleintjes ingericht waar kinderen veilig in open lucht kunnen samen spelen.
Voor de lokale economie is het niet evident om op te boksen tegen de schaalvergroting van grote winkelketens. We ondersteunen onze lokale handelaars met de verkoop van gemeentelijke cadeaubonnen, bij de organisatie van braderijen, en met tijdige communicatie rond wegenwerken, … “De opgedane kennis en ervaring wil ik ook de volgende zes jaar graag ten dienste stellen van onze gemeente".