Na de voorstelling van een aantal nieuwe kandidaten willen we ook graag onze uittredende mandatarissen die zich herkiesbaar stellen, voorstellen. We starten met Walter Van Baelen en Sumati Adriaensen.

Walter Van Baelen wil zijn 10-jaar lange ervaring als OCMW-voorzitter inzetten om van de integratie van OCMW en gemeente een sociaal succesverhaal te maken. Sinds zijn jeugd lopen maatschappelijk engagement en vrijwilligerswerk als een rode draad door zijn leven. Zijn eerste stappen als bestuurslid in het verenigingsleven zette Walter bij de KLJ. Daarna volgden nog tal van organisaties en verenigingen waar hij zijn schouders onder zette. Momenteel is hij voorzitter van KWB-Tielen. Hij hecht veel belang aan ondersteuning van clubs en verenigingen omdat zij de bakermat vormen van een bruisend vrijetijdsaanbod in de gemeente Kasterlee. Als schepen van sport is dat een van zijn stokpaardjes.

Zes jaar geleden zette Sumati Adriaensen als 24-jarige haar eerste stappen in de lokale politiek. Ze werd meteen schepen, een uitdaging waar ze met haar jeugdige gedrevenheid 100 % voor is gegaan. Ze bouwde de welzijnsdienst en de bibliotheekwerking verder uit. De voorbije jaren werden de ideeën over een lokaal dienstencentrum en het Huis van het kind in concrete projecten omgezet. Het zijn zoals het bibcafé plaatsen van ontmoeting en antennepunten om te weten te komen wat onze inwoners belangrijk vinden. Als politica wil Sumati betrokken zijn bij onze mensen en verenigingen. Openstaan voor ideeën, initiatief nemen en ervoor gaan om zo onze warme gemeente verder uit te bouwen. Met zes jaar ervaring als schepen op de teller staat ze klaar om verder actief beleid te maken, dicht bij onze mensen en voor onze mensen.